THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Pages


WWW.FARAHANA90.BLOGSPOT.COM

Sunday, February 19, 2012

resepi creamy chessecake

hye..sudah lama i tak updtes blog i...
dah bersarang blog ini..hihi
btw kali ini saya updtes pasal cakes...
i suka semua jenis chessecake..so cakes yg i tonjol kan semua pasal chesse la..hihi



creamy chessecake


INGREDIENTS :
1 tablespoon softened butter
3 tablespoon crumbs from famous chocolate wafer,graham crackers or ginger snap
OR
1 (3ounce) package soft ladyfingers (24 total) left whole,but trimmed to fit pan (optional)
3 (8 ounce) packages cream chesse
1 cup sugar
3 eggs
2 teaspoons vanilla extract
1/4 cup heavy cream
1/4 cup sour cream

cara-caranya :
base :
1. panaskan oven 150c' selama 5minit.

2. ratakan biskut di dalam bekas adunan bersama butter(cairkan butter tersebut)

part cake :
1. masukkan cream chesse (putarkan sehingga kembang)

2. masukkan sour cream,heavy cream,vanilla extract dan telur.(putar sehingga kembang)

3. masukkan bahan diputar tadi ke dalam bekas adunan kek tadi bersama base tadi.

4. masukkan dalam oven selama 30minit 150c' .

5. selepas 30minit biarkan pintu oven buka selama 15minit.

6. selepas itu sejukkan kek tersebut  di dalam peti sejuk selama 1jam.


siap sudah...

creamy chessecake


jarak dekat..sedap...


selamat mencuba ye...
sedap aww...


esperar mi proximo post
espero que todos disfruten



2 yg berani menyokong farahana90:

Cik Atien said...

Wahhh.. macam best je. Atien nak try lah nanti. atien pun suka masak2 ni. jomlah tengok resepi tart telur and chocolate cake kat blog atien. Heee :)

farahana said...

to cik atien : cm bez kn..rasa pun bez..hehehe..sama la kita ske masak2...ok..i tgk ur blog ok...mst sedap...

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...